Route:
  2. Over WVEde
  3. De vereniging

De Wielervereniging Ede

Als je van de fietssport houdt en in de gemeente Ede of omgeving woont dan is het een voordeel om bij de Wieler Vereniging Ede betrokken te zijn.

Via de WVEde kun je het maximale uit de fietssport halen. Als je zelf fietst zijn er allerlei disciplines, categorieën, activiteiten en faciliteiten die het fietsen mogelijk en interessanter maken en als je anderszins bij fietsen betrokken wilt zijn, kan dat als vrijwilliger.

Disciplines, categorieën en activiteiten

De WVEde is opgericht in 1971 en heeft diverse bekende wielrenners voortgebracht. Zij kent activiteiten op het gebied van wielrennen, toerfietsen, mountainbiken, cyclecross/veldrijden en wielrennen op de baan. De deelnemers aan deze disciplines zijn afhankelijk van leeftijd en wens ingedeeld in diverse licentie en snelheidcategorieën. De leden variëren in leeftijd van 8 tot ca. 80 jaar. De WVEde organiseert naast allerlei trainingen, sportweekenden en buitenlandweken voor haar eigen leden ook diverse wedstrijden en toertochten voor derden.

Faciliteiten en organisatie

De WVEde beschikt over een eigen wielerparcours van ca. 1200 meter lang en over een eigen clubhuis. Beide zijn gesitueerd aan de Horsterweg 5 te Ede in Sportpark De Peppel. De vereniging is opgebouwd uit een Algemeen Bestuur en enkele commissies die elk een deel van de sportieve of ondersteunende activiteiten voor haar rekening nemen. Zo is er voor de leden met een Wielrenlicentie een Wielrenafdeling die geleid wordt door de Wielrencommissie. Voor niet wedstrijd gerichte leden is er een Toerafdeling die geleid wordt door een Toercommissie. Beide commissies worden ondersteund door een zgn. Communicatiecommissie waarin allerlei zaken als publiciteit, reclame, sponsoring, kleding, clubblad, website enzovoort worden geregeld.

Bij de WVEde vindt je fietsmaatjes en de juiste informatie voor een optimale sportprestatie. De WV Ede heeft een regionale functie en behartigt de belangen van haar leden via de overkoepelende landelijke organisaties en rechtstreeks bij de lokale overheid.